Hoewel de meeste informatie over webwinkels en marketing tegenwoordig prima online te vinden doe je er goed aan om je verder te verdiepen door eens een boek aan te schaffen. Er zijn veel boeken te vinden waarin er uitvoerig wordt ingegaan om één of meerdere onderdelen van de webwinkel marketing. Vaak zijn deze boeken geschreven door mensen die al veel ervaring hebben met webwinkel en zelf al succes behaald hebben.

Webshop boeken zijn natuurlijk ook uitermate geschikt als cadeautje! 

Waarom zou je het wiel opnieuw uitvinden als je gewoon af kunt kijken bij mensen die er al ervaring meer hebben!? Om te voorkomen dat je al je tijd kwijt bent aan het selecteren van de juiste boeken hebben we een top tien voor je opgesteld. Er zitten een paar boeken bij die je algemene informatie geven over het maken van een webwinkel en een paar die je verder helpen om de marketing van je webwinkel in orde te krijgen. Hierin zitten zowel e-books als gewone boeken.

Onze top tien webshop boeken

Om je op weg te helpen met het kiezen van de juiste boeken hebben we een top tien opgesteld. Hierin vind u een aantal boeken voor het leren van webwinkel marketing en ook een aantal boeken die specifiek ingaan op een paar belangrijke aspecten zoals Zoekmachine Optimalisatie bijvoorbeeld.

#1 – Meer omzet met je webshop

meer omzet met jne webshopDe titel van dit boek zegt eigenlijk al voldoende over wat je kan leren. Het onderwerp is voornamelijk conversie optimalisatie, hoe je met jee huidige webwinkel zoveel mogelijk omzet en winst kunt behalen zonder al te veel geld uit te geven. Naar onze mening is dit boek de investering daarom ook zeker waard, je verdient het vanzelf terug zodra je meer omzet en winst gaat behalen!
In vier simpele stappen gaat de auteur Jurjen Jongejan in op de grootste factoren die van invloed zijn op je conversie. Als je de conversiekillers goed weet aan te pakken zal je geen enkele klant meer mislopen met je webwinkel!

  • Meer omzet met je webshop
  • Geschreven door: Jurjen Jongejan
  • Omvang: 232 pagina's
  • Voor wie: algemeen, van beginner tot gevorderd
  • Waarom kopen: je verdient de investering vanzelf terug.
  • Beoordelingen: 9,2/10

#2 – Schrijven voor SEO in 60 minuten

seo 60 minAls je een website of een webwinkel gaat maken dan is het een must om goede webteksten te kunnen schrijven. Als je net begint met ondernemen heb je vaak nog geen budget om dit allemaal uit te besteden en daarom zal je zelf tijd moeten investeren in het maken van goede teksten waarmee je webwinkel gevonden wordt in de zoekmachines. Dit boek is bovendien een prima investering als je bedenkt wat het kan opleveren / besparen als je zelf goede webteksten kunt schrijven, dit is een groot voordeel ten opzichte van andere webwinkel ondernemers.

  • Schrijven voor SEO in 60 minuten
  • Geschreven door: Rutger Steenbergen
  • Omvang: 143 pagina's
  • Voor wie: Beginners
  • Waarom kopen: SEO teksten het verschil kunnen maken
  • Beoordelingen: 9/10

#3 – Een Eigen Webwinkel voor Dummies, 3e

dummiesAls je vanaf begin af aan wil leren hoe je een webwinkel moet opzetten, in de markt zetten en beheren dan is dit boek wat je zoekt. Voor de echte noobs onder onder is er ‘Een eigen webwinkel voor dummies'. De maker van deze reeks heeft meerdere boeken gemaakt zoals ook het ‘Beleggen voor dummies' en ‘ Marketing voor Dummies'.
De Auteur Robert Vlug is namelijk een echte internet ondernemer die je alles kan vertellen over internetmarketing en webwinkels. Dit uitgebreide boek gaat in op vrijwel alle aspecten van webwinkel marketing zoals je op Webwinkelsucces.nl ook vind zoals voorraad, design en promotie. als je nog meer wil weten dan kan je de auteur ook inschakelen voor workshops en cursussen.

  • Een Eigen Webwinkel voor Dummies, 3e editie
  • Geschreven door: Robert Vlug
  • Omvang: 352 pagina's
  • Voor wie: dummies ( leuk webshop boek als kado! )
  • Waarom kopen: Een goede intro in de wereld van webwinkels
  • Beoordelingen: 8/10

#4 – NIEUW: Handboek E-Commerce

e-commerce handboekEen andere uitgebreide handleiding op het gebied van online marketing & E-commerce is dit nieuwe boek van bestseller / auteur: Patrick Petersen. Naast een hoopcijfers, statistieken en analyses vind je ook in dit boek tal van interviews met bekende ondernemers, hoogleraren en professoren op het gebied van internet en marketing. Hoewel de terminologie soms best complex kan worden is het toch een absolute aanrader als je eens met een frisse blik naar je huidige marketing strategie wil kijken.

  • Handboek E-Commerce
  • Geschreven door: Patrick Petersen
  • Omvang: 304 pagina's
  • Voor wie: gevorderd, expert
  • Waarom kopen: wordt een expert op het gebied van (online) marketing
  • Beoordelingen: 9/10

#5 – Magento 2 Development Quick Start Guide

De beginnershandleiding voor Magento 2. Deze handleiding voor Magento 2 is wel voor beginners en is geschreven in het Engels. Dat is op zich niet erg omdat je waarschijnlijk toch met Magento in het Engels gaat werken. Door deze gids maak je je snel meester van Magento 2, Alle vaktermen komen dan ook aan bod. Magento 2 is een wereld op zich en je kan werkelijk alles toevoegen en aanpassen aan je webwinkel.

  • Magento 2 Quick Start Guide
  • Geschreven door: Branko Ajzele
  • Omvang: 218 pagina's
  • Voor wie: beginner, gevorderd
  • Waarom kopen: een complete basis introductie in Magento 2
  • Beoordelingen:8.4/10

#6 – Maak het met je creatieve webwinkel

maak hetDit boek gaat in op één van de belangrijkste aspecten waar je mee te maken krijgt als je een webwinkel hebt. Hoe onderscheid ik me van de concurrentie en hoe val ik op tussen als die webshops waar de consument uit kan kiezen? De webwinkel met creatieve producten groeien bovendien behoorlijk. Hiermee gaat het boek voornamelijk in op webshops die zelfgemaakte spullen verkopen en het online verkopen. Dit klikt wellicht wat amateuristisch maar  toch staat het boek boordevol handige tips en opmerkingen waardoor je ook met een laag budget leert om je webwinkel goed in de markt te zetten.

  • Maak het met je creatieve webwinkel
  • Geschreven door: Machteld Stilting
  • Omvang: 269 pagina's
  • Voor wie: gevorderd
  • Waarom kopen: informatie over hoe te onderscheiden met je webwinkel
  • Beoordelingen: 8.3/10

#7 – Don't make me think

don't make me think

Don't make me think is een boek dat niet specifiek bedoeld is voor webwinkel eigenaren maar toch zeer het lezen waard is. Door de grote populariteit van het boeken wordt het ook wel de usability bijbel genoemd. Usability staat voor gebruiksvriendelijkheid. In dit boek wordt er uitgelegd hoe je je website zo gebruiksvriendelijk mogelijk kunt inrichten zodat je bezoekers eenvoudig kunnen vinden wat ze zoeken.

  • Don't make me think
  • Geschreven door: Steve Krug
  • Omvang: 187 pagina's
  • Voor wie: gevorderd, expert
  • Waarom kopen: haal het maximale uit je webwinkel
  • Beoordelingen: 8/10

#8 – Online marketing expert in een week

expert weekAls je niet veel tijd hebt om bij te spijkeren maar toch wat meer wil weten over het opzetten van een online marketing strategie dan ben je bij dit boek aan het goede adres. De titel zegt het eigenlijk, je kan binnen een week vrijwel alle facetten van online marketing aanleren. Ook de vele termen die bij online marketing voorbij komen worden je aangeleerd zodat je iets beter je weg kunt vinden in de internetmarketing wereld.

#9: Webhelden

webheldenHet boek Webhelden gaat verder in op het opbouwen van de algemene onderneming van een webwinkel. Op het begin van het boek wordt er aangegeven dat slechts één op de vijf webwinkels het op de lange termijn overleeft en daarbij wordt natuurlijk ook uitgelegd waarom dat zo is. Het klinkt misschien als algemene informatie maar er staan in het boek ook voldoende praktische tips om te voorkomen dat je fouten maakt vij het opzetten van je webwinkel.
Een ander leuk punt is dat er in het boek ook tien interviews met bestaande webshop ondernemers zijn verwerkt. Deze ondernemers worden aan het woord gelaten en vertellen hun ervaringen met webwinkel marketing, tips uit de praktijk!

  • Webhelden
  • Geschreven door: Suzan Eikelstam
  • Omvang: 272 pagina's
  • Voor wie: gevorderd
  • Waarom kopen: veel praktische tips en waarschuwingen
  • Beoordelingen: 8/10

#10 – Google Analytic in 60 minuten

Google AnalyticsAls je een webwinkel of een gewone website begint dan wil je natuurlijk zo goed mogelijk inzicht op wat er allemaal gebeurt. Wie zijn de bezoekers, waar komen deze weg en hoe kan je meer bezoekers naar je webwinkel trekken? Ontdek hoe je de statistieken van Google Analytics kunt vertalen naar concrete verbeteringen voor je website. Met Analytics kun je veel meer doen dan bezoekers tellen, in dit boek ontdek je wat er allemaal mogelijk is.

  • Google Analytics in 60 minuten
  • Geschreven door: Pascal Selles
  • Omvang: 175 pagina's
  • Voor wie: beginners, gevorderden
  • Waarom kopen: inzicht in Google Analytics is noodzakelijk voor zoekmachine optimalisatie
  • Beoordelingen: 8/10

Veel succes met het kopen van jouw webshop boek of e-book ! Heb je een betere boeksuggestie? Laat hem achter in de reacties!

Reageer op dit artikel

avatar
  Subscribe  
Abonneren op