Vragen

Je product creatief promoten met blogs

Tegenwoordig is inhoudelijke content van belang om je producten te promoten. De nieuwe marketing draait om storytelling. Gebruikers willen ervaringen horen en Google filtert op belangrijke en relevante inhoud. Vooral het schrijven en delen van blogs is erg effectief. Door middel van creativiteit en een goed verhaal, worden je producten dus optimaal promoot! Deel je kennis, bouw je netwerk op en laat je producten en diensten leven, zodat je uiteindelijk kunt profiteren van de gratis bezoekers die je uit Google zal aantrekken!
Veel bedrijven vragen zich af wat ze aan moeten met content marketing maar over het algemeen moet je het niet moeilijker maken dan het het is. Met het regelmatig bijhouden van een blog zorg je automatisch voor het toevoegen van content die ook nog eens relevant en waardevol voor je klanten is. Je kan iets vertellen over de nieuwe trends en producten in je assortiment waardoor je de verkoop ook nog eens zal stimuleren. Voor mode webshops is het bloggen bovendien een ware must have geworden om je te onderscheiden van concurrenten.
to blog

Lees meer
lijstje

Content marketing tactieken die wel werken!

Wanneer je eindelijk je webwinkel qua design en producten hebt ingericht en je begint met promotie dan zal je al snel ervaren dat het werven van klanten veel geld kan kosten. Je kan nog zo veel verstand hebben van adverteren, affiliate marketing of remarketing, dit zijn allemaal marketing methoden die je klauwen vol met geld en tijd gaan kosten. In dit artikel gaan we daarom in op content marketing wat eigenlijk voor iedere webshop een must is tegenwoordig.
De afgelopen jaren is het voor webwinkels steeds moeilijker geworden om hoog in Google te scoren, één van de factoren die hierbij een rol speelt is de content van een webwinkel. Zoals bij de meeste webmaster bekend zal zijn is de uniekheid en kwaliteit van de content één van de belangrijkste factoren waarop Google bepaald hoe hoog een website rankt in de resultaten.
Hoewel veel webmasters hun content dan ook volledig voor de SEO inrichten moet men er natuurlijk wel rekening mee houden dat de teksten voor een bezoeker geschreven wordt. Schrijf je website teksten daarom altijd eerst voor de bezoeker en ga daarna controleren of de teksten ook zoekmachine vriendelijk zijn.
Content marketing is zeer divers maar tegenwoordig wel noodzakelijk om je te onderscheiden. Daarnaast zullen ook je concurrenten hier steeds meer op in gaan zetten, het is daarom belangrijk tot je niet te lang wacht en regelmatig nieuwe content aan de webwinkel toevoegt.
word cloud - content marketing

Lees meer
Online advertenties

10 manieren om je webwinkel te financieren!

Veel beginnende en kleine webwinkels hebben moeite om de eerste jaren te financieren. Hoewel een webwinkel natuurlijk veel goedkoper is dan een fysieke winkel zijn er toch veel opstart en marketing kosten waar je rekening mee moet houden. Een webwinkel is misschien snel en voor lage kosten gebouwd maar moet je nog klanten vinden wat natuurlijk ook niet gratis is!
Een lening via een bank is in deze economische crisis bovendien niet meer zo eenvoudig. Banken lenen eigenlijk alleen nog maar aan gevestigde bedrijven. Maak daarom een financieel plan en bedenk hoe je aan de financiering voor je webwinkel en eventueel je voorraad gaat zorgen. Bedankt daarnaast hoe je zo veel mogelijk zelf kunt financieren zodat je geen lening nodig hebt!
In dit artikel geven we je verschillende tips over manieren hoe je financiering voor je webwinkel kunt krijgen. In het begin zul je misschien denken dat het onmogelijk en onbetaalbaar is om een webwinkel op te richten omdat er toch best veel kosten bij komen kijken. Met de onderstaande manieren wordt het een stuk eenvoudiger om financiering te vinden voor je nieuwe of bestaande webwinkel!
007

Lees meer

Test je webwinkel voordat je open gaat!

Hoera! Je winkel aan de Ferdinand Bol is geopend! Om half tien strompelt de eerste klant binnen, met de modder van de bouwput nog aan haar pumps. Helaas is haar hak afgebroken omdat die tussen de vlonders voor je deur bleef steken.
Even later belt een andere klant voor een duidelijke routebeschrijving. Je vertelt hem dat hij zeven kilometer verderop kan parkeren, en dat hij dan alleen nog maar bus 33 hoeft te nemen om daarna over te stappen op lijn 3 en vervolgens op lijn 4. Daarna is het nog maar 7 minuten lopen.
Je eerste klant heeft ondertussen van alles van haar gading gevonden. Je kan zien dat ze in haar nopjes is! Helaas heeft ze geen cash bij zich, maar dat is geen enkel probleem want drie straten verderop is een bankautomaat waar ze kan pinnen. Even later kijk je bij een kopje koffie tevreden terug. Deze dag was een groot succes. Alhoewel?

De opening van je webshop voorbereiden

Als je denkt dat je bij een webshop geen bouwput voor de deur kan hebben, dan maak je een vergissing. Als je navigatie niet klopt, dan kan je klant zomaar in het niets verdwijnen. Waar was ik ook alweer? Maakt niet uit, ik ga wel ergens anders naar toe!
Ook alle andere bovenstaande fouten kan je maken. Let op de volgende zaken voordat je je webshop live zet.
1112625-les-outils-de-test-et-d-integration-continue-open-source

Lees meer
bloggen

De juiste template voor je webwinkel kiezen

De uitstraling van je webwinkel is in veel gevallen de eerste indruk, dit is eigenlijk de eerste factor waar bezoekers kunnen afhaken of doorklikken. Daarnaast moet je webwinkel er natuurlijk gelikt uit zien zodat je bedrijf professionaliteit uitstraalt. Ook al staat er slechts op een aantal pagina's een klein foutje, bezoekers kunnen de indruk krijgen dat andere pagina's ook fouten bevatten waardoor ze gaan twijfelen over de aankoop.
Om dit te voorkomen zorg je er ten eerste voor dat je webwinkel een unieke uitstraling heeft die de interesse van de bezoeker wekt. Je kiest natuurlijk voor een huisstijl die past bij de producten die je verkoopt maar denk er om dat concurrenten dit vaak ook zullen doen. Je wil natuurlijk voorkomen dat je webwinkel er uit ziet ‘zoals alle andere' en daarom is het vaak nodig om unieke elementen toe te voegen of de webwinkel helemaal te customizen.
template

Lees meer

10 redenen waarom consumenten afhaken bij de winkelwagen

Bezoekers die in het winkelwagen proces afhaken vormen een groot probleem voor webwinkels. Om je een hoop kopzorgen te besparen vatten we op deze pagina de belangrijkste redenen samen waarom bezoekers over het algemeen afhaken.
Zoals je zult ontdekken lopen de redenen hiervoor flink uiteen, de één vind de winkel te langzaam en de ander vertrouwt het niet helemaal. Als je nog geen bekende naam hebt opgebouwd zal je de consument moeten vertellen wie je bent en waar je voor staat!
Om de conversie van je webwinkel te verbeteren kun je de onderstaande redenen doornemen en er zelf een actielijst van maken voor je eigen webwinkel. Heb je bijvoorbeeld al een mogelijkheid om af te rekenen zonder account en hoe betrouwbaar is de uitstraling van je webwinkel? Allemaal zaken die er voor kunnen zorgen dat de drempel zo laag mogelijk wordt om een aankoop in je webwinkel te doen.
winkelwagen

Lees meer