Pagina's

← Terug naar Webwinkel Optimalisatie

De Over ons, Voorwaarden, Contact en FAQ pagina's worden misschien niet zoveel bekeken. Maar als de bezoeker wel de moeite neemt om één van deze pagina's te bekijken dan zit hij waarschijnlijk al ver in het aankoopproces. Met een beetje optimalisatie kan je hem het laatste duwtje geven om de twijfel weg te nemen en om daadwerkelijk over te gaan tot een directe aankoop bij jou in de webwinkel!

about-us[1] (2)

Duidelijkheid en transparantie

Anno 2015 kan je je als webwinkel eigenaar er niet meer van afmaken door je enkel je telefoonnummer en adres te vermelden. Bezoekers willen zo veel mogelijk over je bedrijf weten om een goede afweging te maken tussen jouw webwinkel en die van de concurrent. duidelijkheid en transparantie daarom van groot belang bij het inrichten van de informatiepagina's op je webwinkel.

De voornaamste reden van een bezoeker om de informatiepagina's op je webwinkel te controleren is om de betrouwbaarheid van je bedrijf te analyseren. Dit lijkt misschien overdreven en jouw ogen omdat je natuurlijk een betrouwbare webwinkel ondernemer bent! Helaas zijn er tegenwoordig zoveel gevallen van online fraude en oplichting dat een bezoeker het eigenlijk verplicht is om alle informatie over een bedrijf te verzamelen voordat er een aankoop gedaan wordt.

Een andere reden dat bezoekers meer over je bedrijf willen weten is om een goede afweging te maken. Omdat de meeste webwinkels massa producten verkopen is het niet eenvoudig om je te onderscheiden van de concurrentie. Door een meer persoonlijke touch te geven aan je pagina's kan je dit toch bewerkstelligen. Een goed voorbeeld is de team pagina's die je tegenwoordig op veel websites vindt. Hier worden de medewerkers gepresenteerd waar je mee te maken hebt. Door de medewerkers met naam en foto te zien stijgt de betrouwbaarheid vaan je webwinkel al flink!
maak kennis

Imponeer met je “over ons' pagina

Wanneer je je Google Analytics data bekijkt zal je verbaast zijn hoeveel bezoekers de “Over ons” pagina leest van je webwinkel. Veel mensen willen graag eerst wat over jou en je webwinkel weten voordat ze iets van je kopen. Vooral bezoekers die voor het eerst in je webwinkel komen kun je imponeren met een goede “Over ons” pagina.

Enkele tips voor geen perfecte “Over ons” pagina:

  • Deel het complete verhaal van je webwinkel
  • Introduceer je zelf als eigenaar
  • Introduceer je medewerkers, het liefst met echte foto's!
  • Zet enkele feiten van je bedrijf in bulletpoints
  • Schrijf altijd in de ‘taal' van je bedrijf
  • Gebruik meer dan alleen woorden (foto's / video's)
  • Wees authentiek en origineel.

voorbeeld team

Klantenservice / Contactpagina

Vermeld altijd je lokale nummer (geen 06) en het volledige adres. Hierdoor zorg je ervoor dat mensen op een andere manier dan via de computer contact met je kunnen opnemen. Je laat nu je bezoekers weten dat er echte mensen achter deze webwinkel zitten en het meer is dan alleen een website.

Hoe meer opties je de klant geeft om in contact met je op te komen hoe beter. Je kan denken aan chat, e-mail, telefoon, contactformulier, adres, antwoordnummer, fax, postduiven, enz.

Privacy Policy en Algemene Voorwaarden

In deze juridische pagina's vertel je wat de rechten en plichten van de klant zijn wanneer hij bij jou een aankoop doet. Het is belangrijk om goede (en eerlijke) voorwaarden te hanteren zodat zowel jij als de klant weet waar hij aan toe is.

Op deze pagina kan je meer lezen over de Privacy Policy en Algemene Voorwaarden voor webwinkels. Je kan via die link ook je eigen voorwaarden en policy downloaden.

Ik wil je verzoeken verplichten om de tekst die je krijgt niet één op één te kopiëren naar je webwinkel. Probeer met tussenkopjes en witregels er nog wat extra aandacht aan te geven. Het leesbaar maken van zo’n juridische tekst zal niet meevallen, maar de mensen die je voorwaarden bekijken zullen het waarderen!

Note: Het is een publiek geheim dat Google webwinkels met een nette Privacy Policy hoger in de zoekresultaten plaatst dan de webwinkels die er een potje van maken. Voor het gebruik van enkele diensten van Google is het zelfs verplicht een Privacy Policy op te nemen. 😉

Maak een complete FAQ pagina

Vaak hebben klanten dezelfde vragen die al veel vaker gesteld zijn. Al deze vragen verzamel je in een FAQ pagina. Hierdoor kunnen klanten antwoorden vinden op hun vragen vinden zonder dat ze met jou contact op moeten nemen. De kans dat een potentiële klant afhaakt wordt met een FAQ stukken kleiner.

Voor een opzet van een mogelijke FAQ pagina kan je de Vraag en Antwoord van HangmatGigant.begebruiken. Alle vragen die wij vaak krijgen hebben we daar van antwoord voorzien.

Informeer bezoekers beter over jouw producten

Een bezoeker kan soms stress ondervinden bij de keus van het juiste product. Misschien weet hij niet precies wat de verschillen zijn, hoe hij het moet aansluiten/bevestigen of wat een goede afmeting/kleur voor hem is.

Al deze problemen kan je oplossen door je bezoeker beter te informeren in alle mogelijkheden. Vaak kan je al veel informatie kwijt op de productpagina maar soms heb je informatie die een eigen pagina nodig heeft. Door zo'n pagina aan te maken zullen je bezoekers je webwinkel meer waarderen en kunnen ze betere keuzes maken (hogere conversie en minder retouren).

Op HangmatGigant hebben wij bijvoorbeeld een pagina met alle info die je nodig hebt voordat je een hangmat of hangstoel aanschaft.

← Terug naar Webwinkel Optimalisatie

Reageer

Hulp nodig bij dit onderwerp? Bezoek het Webwinkel Forum waar de WebwinkelSucces Community elkaar graag helpt!
Blogberichten over dit onderwerp