Met de immense groei van aanwezige content is het tegenwoordig lastig om onderscheid te maken tussen alle verschillende stukken tekst. Ook als webshop is dit lastig en hoe zorg je er nou voor dat jouw content niet tussen alle andere stukken tekst blijven hangen? In dit artikel gaan we in op de trends in content marketing en hoe je ervoor zorgt dat jouw content interessant en leuk om te lezen blijft.
refresh content

Vertel een goed en authentiek verhaal

Dit klinkt vanzelfsprekend, maar veel bedrijven gaan de fout in bij het schrijven van hun teksten. Zorg ervoor dat je waar mogelijk echt een verhaal vertelt, wees authentiek. Content marketing is ook tegelijk story telling, veel producten zit een verhaal achter. Ook bij veel producten waarbij je denkt dat dit niet zo is zit er toch een verhaal achter. Een voorbeeld hiervoor kan bijvoorbeeld een tent zijn, welke op het eerste oog misschien een simpele tent lijkt. Echter het achtergrondverhaal is dat de tent ontwikkeld is door een reiziger, die na jaren kamperen het idee voor de beste en meest complete tent heeft bedacht. Dit is het verhaal wat de klant moet horen, zo wordt het voor de klant meer dan alleen een tent.
 

Druk je niet alleen uit in woorden

De laatste jaren begint het steeds populairder te worden, video content. Op verschillende platformen is het de afgelopen jaren sterk toegenomen en dat is met een goede reden. Voor veel klanten is het makkelijker om even een filmpje van twee minuten te kijken dan een tekst te lezen, het is een kwestie van gemak. Een strategie die veel bedrijven ook toepassen is een zogeheten ‘scheduled content release’. Het draait hier vooral om het releasen van content op vaste dagen, bijvoorbeeld iedere woensdagavond om zes uur post je een filmpje op Facebook of Youtube. Het voordeel hiervan is dat de kijker weet wat hij kan verwachten, wanneer je een doorlopend verhaal creëert zorg je er op deze manier ook voor dat de kijker wil weten wat er gebeurt. Dit is een effectieve manier om bijvoorbeeld een opbouw naar de onthulling van een nieuw product te doen, zo creëer je spanning en nieuwsgierigheid.
services-content-strategy

Vind de influencer die bij je webwinkel past

Op de brede markt van social media zijn er talloze figuren die een grote invloed op hun volgers hebben, geheel passend genaamd de ‘influencers’. Influencers vind je op vrijwel ieder social media platform en zijn herkenbaar aan een groot aantal volgers, vaak zijn het bloggers, vloggers of mensen die bekend zijn televisie bijvoorbeeld. Door te kijken welke influencer het beste bij jou past kun je ervoor zorgen dat je content samen met de influencer kan ontwikkelen. Deze content past dan uitstekend bij jouw doelgroep aangezien je zelf verstand van jouw doelgroep hebt, en de influencer er dagelijks mee bezig is. Zo weet je wat wel en niet werkt en kun je kwalitatief goede content afleveren, wat altijd gewaardeerd wordt door de consument.
 

Ontdek wat jouw consumenten wel en niet leuk vinden

Data is belangrijk, des te meer wanneer je regelmatig content de wereld instuurt. Wat wordt wel en wat wordt niet gewaardeerd, het is essentieel om te weten waarom jouw ene post op Facebook 1000 likes krijgt en de ander 5000 likes. Gelukkig bieden de verschillende social media platformen stuk voor stuk tools waarmee jij de resultaten kunt analyseren, zien waar mensen op klikken, hoe lang zij jouw filmpje bekeken hebben. Dit soort data is belangrijk voor jouw content marketeers zodat zij hierop in kunnen spelen. Zie je bijvoorbeeld dat jouw filmpje van twee minuten na 30 seconden gestopt werd door 40% van de viewers? Toevallig liet je daar net een andere melodie invallen. Dan heb je meteen jouw antwoord, door de verschillende tools zijn jouw berichten makkelijk analyseerbaar en dit is zeker aan te raden.
feedback
Content marketing is relatief nieuw, daarom is het voor veel bedrijven nog enigszins onbekend gebied. Het belangrijkste is om authentiek te blijven, er zijn talloze bedrijven die constant content posten dat niet relevant en authentiek is. Tegenwoordig zien consumenten daar doorheen en heeft dit geen effect, dat is het belangrijkste om in je achterhoofd te houden.

Reageer op dit artikel

avatar
  Subscribe  
Abonneren op