Alles wat je wilt weten indien je overweegt om onder rembours een product te bestellen of als webshop houder of particulier betalingen onder rembours aan te bieden

Wat is verzenden onder rembours?

De definitie van verzending onder rembours is het later terugbetalen of verrekenen van een bestelling. Dit gebeurt veelal aan de deur of bij het ophaalpunt en is niet één van de populairste betaalmethodes, maar wordt toch nog wel gebruikt.

Bij de grootste webwinkels als Coolblue, bol.com en Zalando is achteraf betaling vrijwel altijd mogelijk. Hiervoor gebruiken deze webshops niet altijd meer de term ‘onder rembours verzenden' maar spreekt men meer over achteraf betalen.

Het is in Nederland verplicht om  als webshop ook achteraf betalen aan te bieden. Rembours betalingen zijn een oplossing voor dit probleem voor webshops.

Rembours verzenden

Als je als webshop wilt starten met rembours verzendingen zijn er natuurlijk verschillende aanbieders die rembours verzendingen mogelijk maken. Als we kijken naar de mogelijkheden bij pakketdienst PostNL kan dit via een pinmachine en een maximaal bedrag van €2000,-. Het maximale gewicht van een pakket is 32kg en de bezorgtijd is binnen 24 uur. Zijn de bedragen hoger dan €2000? Dan werkt PostNL via de afhaallocaties. Hier kan ook cash betaald worden. De kosten van een dergelijke verzending zijn €15 tot €20.

Onder rembours versturen particulier

Als je bijvoorbeeld iets via Marktplaats wil verkopen en je de ontvanger aan de deur wil laten betalen dan kan dit ook via een verzending onder rembours. Houdt hier dus wel rekening met de maximale grootte (31,5 kg) en prijs (€ 2000) en ook met de bijkomende kosten van 15 tot 20 euro.

Wat als de ontvanger niet betaalt bij rembours bestelling? Als de ontvanger de betaling niet wilt doen ligt het volledige risico bij jou zelf. Voor kleine bedragen is het niet zinvol om een procedure te starten.

Onder rembours verzenden naar het buitenland kan ook, maar wordt dan al snel wat complexer, al helemaal als je buiten de Benelux wilt verzenden. Neem contact op met PostNL voor vragen rondom buitenlandse rembours verzendingen.

Het ontvangen van een product onder rembours via marktplaats heeft ook enige risico's, zie de voorwaarden van Marktplaats: Versturen onder rembours is vrij duur en heeft een risico. U kunt pas zien wat u ontvangt zodra u heeft betaald aan de postbode. Dit kan dus een baksteen zijn i.p.v. een laptop. Gebruik rembours daarom alleen als u de verkoper vertrouwt.

Alternatieven voor betalingen onder Rembours

Rembours betalingen zijn duur, maar zijn vooral voor particulieren nog een makkelijke en goede optie. Voor webshop houders zijn er ondertussen allerlei partijen gestart die het achterhaalde rembours principe open hebben gebroken. Bij Mollie (één van de beste PSP's) bijvoorbeeld is KLARNA achteraf betalen geïmplementeerd als betaalmethodiek.

De kosten hiervoor liggen voor Nederland op € 1,00 + 2,99% Per Betaling. Ook hoor je vaak over het bedrijf ‘Afterpay'.

Klinkt wellicht prijzig, maar voor deze kosten geef je het risico wel uit handen aan een tussenpartij. Zo kan je eventuele fraude afdekken en veilig zonder zorgen ondernemen en groeien met jouw webshop!

Tip: Wil je je niet met dit soort zaken bezig houden? Selecteer dan een fulfilment bedrijf en vraag hen om dit soort zaken op orde te houden!

Zo ziet dat er uit binnen de Mollie omgeving:

Achteraf Betalen Onder Rembours Klarna

Reageer op dit artikel

avatar
  Subscribe  
Abonneren op