Webshop Optimalisatie 2019

Beste

SEO Software

Beste voor

E-mail Software

Beste voor

Social Management

Beste voor

Beter Design

Beste i.c.m.

Betere Hosting

Wanneer je eenmaal een webshop hebt staan en de juiste website software hebt gekozen. Is het tijd om door te pakken. Wij behandelen all tools & methodieken!

Wil je in jouw niche groeien dan heb je de beste Tools & Partners nodig op het gebied van zoekmachine optimalisatie, e-Mail marketing, Social Media Management, Design Assistentie, Snelle WebHosting en nog veel meer!

Optimalisatie van jouw webwinkel kan op veel manieren, wij behandelen alle aspecten

Waarschijnlijk komen een paar van bovenstaande vijf logo's je wel bekend voor, immers bedrijven als Semrush en Transip zijn geen onbekende partijen in de webshop optimalisatie. Met alle bovenstaande optimalisatie partijen hebben wij ruime ervaring. Wij werken dan ook  met al onze portals met deze partijen samen. Afijn.. Tijd voor Webshop Optimalisatie!

Belangrijkste Webshop Optimalisatie Onderwerpen

We komen later uitgebreid terug op deze onderwerpen om jouw webshop resultaten te verbeteren. 

  1. Zoekmachine Optimalisatie
  2. Conversie Optimalisatie
  3. Goede Hosting & Laadtijd
  4. Distributie Optimalisatie
  5. Optimaliseer Webshop Elementen
  6. De structuur optimaliseren
  7. Pagina’s optimaliserens
  8. Contact momenten optimaliseren
  9. Optimaliseer Design
  10. Verzending en Retouren optimaliseren

#1 – Zoekmachine Optimalisatie

semrush logoAls je met jouw webshop goed vindbaar bent op onderwerpen die converteren dan ga je simpelweg meer verkopen. Meer gratis bezoekers is de ideale weg naar groei & marge en dus optimalisatie van jouw webshop. Op het gebied van Zoekmachine optimalisatie heb je 100-en tools beschikbaar. Sommige gratis en sommige betaald. Wij zijn compleet fan van het nu dominerende all-in-one programma Semrush.

Zo herkent Semrush bijvoorbeeld vele fouten op Webwinkelsucces.nl:

fouten die wij dan direct weer kunnen aanpakken zodat we langzaam aan beter geoptimaliseerd zijn voor google 🙂 Probeer Semrush Gratis uit!

Lees hier meer uitgebreid over Semrush & Zoekmachine Optimalisatie.

#2 – Conversie Optimalisatie

Leuk die bezoekers maar hoe ga je ervoor zorgen dat ze ook daadwerkelijk meer kopen. Voor conversie optimaiisatie is er een simpele start aanpak die vrijwel in alle gevallen opgaat:

  1. Analyse
  2. Strategie bepalen
  3. Implementatie
  4. Optimalisatie

Maak vooral geen fouten in de Analyse fase want dan ben je voor niets aan het werk! Ook is het belangrijk om tijdens het bepalen van de strategie te weten wat er allemaal mogelijk is. Lees daarom alles over Conversie Optimalisatie

Winkelwagen en Afrekenen optimaliseren

Achtergebleven winkelwagens zijn dan ook een groot probleem voor elke webwinkel. Het effectief gebruik van tekst, afbeeldingen en logo’s is noodzakelijk om de angsten en bezwaren van potentiële klanten weg te nemen. Lees alles over de Checkout.

#3 – Optimalisatie van Hosting

TransipNiets is erger dan een webshop die down of traag is. Wij hebben in het begin veel gehost bij Godaddy. Jaren geleden was het bij deze host eerder normaal dan uitzondering als de sites traag of down waren. Transip is een bekendere / betere partij waar wij simpelweg uitmuntende ervaring mee hebben.

Belangrijke Hosting Zaken:

  • First time to byte
  • SSL Mogelijkheid (gelukkig nu veelal standaard)
  • Goede prijs setting
  • Snelle Laadtijd

Lees meer over Hosting Optimalisatie

#4 – Distributie Optimalisatie

Hoe handel je op dit moment jouw distributie af? Heb je ooit wel eens Dropshipping overwogen? Dan hoef je bijvoorbeeld zelf geen voorraad aan te houden en dus minder kosten te maken!

Marktplaats aanpak: Ook kan je tegenwoordig producten verkopen op marktplaatsen als Amazon en Bol.com. Een testje op dit vlak doet nauwelijks pijn en is het onderzoeken waard.

Officieel distributeur: Ook kan je soms van een merk wat je verkoopt officieel distributeur worden, dan kan heel lucratief worden als het merk aan bekendheid wint. Dit soort distributie mogelijkheden kunnen jouw winstgevendheid behoorlijk opkrikken.

#5 – Optimaliseer Webshop Elementen

  • Homepagina Optimalisatie – De homepagina is de pagina met de meeste pageviews van je webwinkel. Ook is het de belangrijkste instappagina. Maak met deze tips de perfecte eerste indruk een laat je verkopen stijgen! 
  • De Productpagina – De productpagina moet van elk product een top presentatie maken. Door het gebruik van foto's, video's, beschrijvingen en extra tools kan je de bezoeker overtuigen om het product bij jou te kopen. 

Andere elementen die voortdurend verbeterd moeten worden:

  • De Zoekfunctionaliteit
  • Trust Elementen ( vertrouwen opwekken)
  • Reviews
  • De contactpagina & functionaliteit
  • De Chatbot

#6 – De Structuur Optimaliseren

De meeste bezoekers die je webwinkel bezoeken hebben ontzettende haast. Wanneer ze via de navigatiebalk niet direct de juiste informatie kunnen vinden heb je grote kans dat ze direct je webwinkel weer verlaten. Lees meer…

Voeg ook een blog toe –  Ook moet er natuurlijk een blog worden toegevoegd en deze moet ook goed binnen de structuur passen.

#7 – Pagina’s optimaliseren

De Over ons, Voorwaarden, Contact en FAQ pagina's worden misschien niet zoveel bekeken maar als de bezoeker die de moeite nemen om deze pagina's te bekijken dan heb je grote kans dat hij al ver in het aankoopproces zit. 

Daarbij heeft optimalisatie van deze pagina ook bewezen SEO Optimalisatie invloed.

#8 – Contact momenten optimaliseren

mailchimp logoNaast de zichtbare pagina's in je webwinkel zijn er nog veel meer contactmomenten met je bezoeker. Denk aan e-mails, meldingen, bedankberichten, metatags,enz. Maak met deze tips de band met je bezoeker sterker bij elk contactmoment. Voor e-mail gebruikt bijna iedereen Mailchimp, een programma dat wij dan ook aanraden. Al is het alleen al door de vele gratis opties.

#9 – Optimaliseer Design

En  Nee.. Dit hoef je niet uit te besteden!!

canva logoJe wilt dat de bezoeker geïnspireerd en vol vertrouwen je webwinkel bezoekt. Bij elke nieuwe pagina die de bezoeker opent en bij elke actie die hij doet heb je opnieuw de kans om meer vertrouwen te winnen door effectief design.

Een programma dat gratis kan helpen met Design Optimalisatie is Canva. Wij kennen het pas enkele maanden maar zijn vanaf het begin al verslaafd. Met dit programma is het bizar makkelijk om mooie designs te maken voor jouw webshop of voor jouw social media kanalen!

#10 – Verzending en Retouren optimaliseren

De manier waarop je met de verzending en retouren van je producten omgaat is van cruciaal belang voor je webwinkel. Zo hangt het aantal achtergebleven winkelwagentjes sterk samen met of je wel of geen verzendkosten aanbied.

Lees ook ons artikel met alle kosten en prijzen van verzenddiensten in Nederland.

1
Reageer op dit artikel

avatar
0 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
grafisch ontwerper Recent comment authors
  Subscribe  
nieuwste oudste meest gestemd
Abonneren op