Webshop optimalisatie

De optimalisatie van een webshop richt zich vaak op hogere posities in de zoekmachines en betere conversie van klanten op de site.

Is de webshop klaar voor verdere groei?

Als de webwinkel eenmaal naar wens is ingericht en de processen lopen, dan is het moment aangebroken om door te pakken. Analyseer met de juiste tools en verdiep je in onderwerpen als zoekmachine optimalisatie, conversie optimalisatie, snelle webhosting en nog veel meer!

Nieuw

Productpagina's optimaliseren

Productpagina's van je webwinkel optimaliseren Het echte verkoop werk begint volgens veel webshop eigenaren op de productpagina's. Hier oriënteren de klanten zich op een product en wordt de beslissing gemaakt

Lees verder »

A/B splittesten

A/B Splittesten om de beste resultaten uit je website te halen Om het maximale uit je webwinkel te halen zal je soms moeten experimenteren met de uitstraling en het bestelproces

Lees verder »

Conversie Optimalisatie

De eerste stap naar een hogere conversie? Zie het verkeer op je webwinkel niet alleen als ‘verkeer', maar als echte menselijke bezoekers. Wanneer deze mensen je webwinkel bezoeken hebben ze

Lees verder »

Push Notificaties Webshops

Je hebt vast wel eens zo’n melding gezien, waarbij een website toestemming vraagt om je notificaties te mogen sturen. Deze zogeheten ‘browser-notificaties’ zijn meldingen die op je apparaat verschijnen als

Lees verder »

Meer over webshop optimalisatie

Webshop optimalisatie is een erg breed begrip. In de praktijk komt het erop neer dat je gaat analyseren waar dingen beter kunnen zodat je een hogere conversie behaalt, en dus meer omzet.

Er zijn veel onderdelen waarop je een webshop kunt optimaliseren. Het is hierbij belangrijk om vanuit de klant te denken. Je kunt je in de klant verplaatsen door een proefbestelling te doen (en laten doen). Kijk hierbij kritisch naar het proces.

Klantgedrag speelt zich ook vaak onbewust af. Het is daardoor niet altijd even makkelijk om je vinger op de zere plek te leggen.  Dankzij tools als heatmaps en AB splittesten kun je de conversie verhogen van elementen die niet zo goed zelf te zien zijn.

Zoekmachine optimalisatie
Onze partners
ccv shop
promotiebox jouwweb
lightspeed promo box sidebar
mijnwebwinkel promobox
Ook partner worden?
Stuur een berichtje en laat
ons weten hoe we kunnen helpen
WebwinkelSucces
Logo
Enable registration in settings - general