Je ziet het steeds vaker: Beoordelingssterren bij een Google Adwords advertentie.
Maar hoe krijg je dan nu die sterretjes in je advertentie?

Google Adwords Sterren en Beoordelingen

In drie stappen Verkoopbeoordelingen in Google Adwords

Stap 1: Meld je website aan bij één of meerdere van deze sites:
Beslist.nl, Ciao Nederland, Kelkoo, Kieskeurig, Prijsvergelijk, The Feedback Company, Kiyoh, Trustpilot, Tweakers.net. Dit zijn de bekendste sites al zullen er vast nog meer zijn.
Stap 2: Zorg je dat je 30 reviews krijgt
Je hebt minimaal 30 reviews nodig. Deze mogen niet anoniem zijn en moeten meer dan 2 woorden bevatten. Een review mag maximaal 1 jaar oud zijn. Dus blijf het hele jaar door reviews werven.
Stap 3: Wachten 😉
Bij HangmatGigant.nl duurde het, nadat ik de 30 reviews behaalde, 3 weken voordat de sterren verschenen in Google Adwords. Het kan tot 6 weken duren.
adwords hangmatgigant gele sterren

Waar extra op te letten?

Er zijn twee verschillende soorten bedrijven waar Google de klantbeoordelingen vandaan haalt: Vergelijkingssites en/of Beoordelingssites.

Vergelijkingssites

Bij vergelijkingssites als Beslist en Ciao kan je de webwinkel gratis aanmelden en heb je geen maandelijkse kosten. Wel betaal je vaak een bedrag per klik omdat je producten worden opgenomen op hun website. Bezoekers kunnen een review op elke aangemelde webwinkel achterlaten.

Beoordelingssites

Beoordelingssites als The Feedback Company of Trustpilot zijn volledig gericht op het verzamelen van klantbeoordelingen. Voor enkele tientjes per maand mag je van hun software gebruik maken. De voordelen zijn dat ze extra's bieden om ook in de webwinkel zelf de conversie te verhogen:
Widgets
Met een widget kan je de laatste reviews of de totaalscore op je site weergeven. Dit geeft extra vertrouwen. Je hebt vaak keuze uit vele designs die je zelf eenvoudig kan aanpassen.
kiyoh widget
Automatische koppeling
Door je webwinkel software te koppelen aan hun review systeem ontvangen jouw klanten automatisch een e-mail of ze een beoordeling willen schrijven.
Meer controle
Negatieve reviews worden eerst in de wacht gezet. Je krijgt dan bijvoorbeeld twee weken de tijd om het probleem samen met de klant op te lossen. Zo Kan je de negatieve reviews ombuigen naar positieve reviews!

Mijn Advies?

Wanneer je veel met Adwords doet raad ik je aan om zeker in te zetten op verkoopbeoordelingen.
Meld je site wel aan bij een beoordelingssites zodat je zelf meer controle hebt je via de koppeling sneller reviews kan verzamelen. Ook kan je de beoordelingen vermelden op je webwinkel wat de conversie omhoog stuwt.
Als extra ondersteuning zou je een vergelijkingssite kunnen inzetten waar je al op actief bent.

Reageer op dit artikel

avatar
  Subscribe  
Abonneren op