Buckaroo als Payment Provider

← Terug naar Webwinkel Betalingen

Een goede payment provider is Buckaroo. Één van de eerste betaalproviders voor webwinkels in Nederland. Voor mijn eigen webwinkels werkte ik dan ook het liefst met Buckaroo.

De kosten van Buckaroo zijn stukken hoger dan IcePay of MuliSafepay. Je betaalt als aansluitingskosten 150,- euro en daarna nog een paar tientjes per maand voor het gebruik maken van iDeal, PayPal, overschrijving en eenmalige machtiging.

De kosten waren voor mij dan ook de reden om na een jaar over te stappen naar IcePay. Tegenwoordig hebben ze echter wel een speciaal tarief voor webshop starters.

Makkelijk systeem

Buckaroo werkt naar mijn mening erg makkelijk en je kan veel zelf doen. Zo kun je betalingen ook zelf op betaald zetten of annuleren, dit kan bij IcePay bijvoorbeeld niet.

De helpdesk is snel met antwoorden op jouw vragen (binnen 24 uur). Dit is een groot pluspunt want stel er is iets mis gegaan met de betaling (buiten de schuld van de klant) en heb jij de klant beloofd om binnen 24 uur te leveren. Je snapt vast dat het belangrijk is om snel antwoord te hebben, zo kan je de klant ook weer snel van dienst zijn.

Kosten Buckaroo

Voor de tarieven van Buckaroo raadpleeg de Payment Provider Vergelijking van WebwinkelSucces.

Contract Buckaroo

Het contract met Buckaroo is per kalenderjaar! Dit houdt in dat je in november je abonnement moet stopzetten om het niet automatisch met een jaar te laten verlengen.

Ga naar de site van Buckaroo →

2 video ‘s van Buckaroo die zeker de moeite waard zijn!

Hangmat Filosofie

Online betalen kan altijd beter!

Ga naar de site van Buckaroo →

buckaroo

← Terug naar Webwinkel Betalingen

Reageer

Hulp nodig bij dit onderwerp? Bezoek het Webwinkel Forum waar de WebwinkelSucces Community elkaar graag helpt!
    • Wesley
    • 8 maart 2016
    Beantwoorden

    Na twee à drie jaar klant bij Buckaroo te zijn kan ik zeggen dat ik hier nooit spijt van heb gehad. Heb nog nooit slechte ervaringen gehad en de services verlopen perfect! De betalingen gaan goed en de klantvriendelijkheid van Buckaroo zorgt voor een uitermate fijne relatie. Ik zou Buckaroo aan iedereen aan willen raden!

    • e
    • 24 januari 2015
    Beantwoorden

    Als kopende klant wil je liever ook niets met Buckaroo als intermediaire organisatie te maken hebben, want deze organisatie laat overboekingen dagenlang (tot wel vier tot vijf dagen) ‘penden', voordat het bij de organisatie waar de klant zijn product bestelt terechtkomt. Die is dan terecht ontevreden over het geenszins halen van de geadverteerde leveringstermijnen. Strijkstok-strategie.

    • gk
    • 24 juli 2014
    Beantwoorden

    14.2

    14.2

    Merchant verplicht zich om gedurende de looptijd van de Overeenkomst, tot één jaar na het beëindigen van de Overeenkomst, niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Buckaroo, binnen Nederland betaaldiensten aan te bieden, hierin deel te nemen en/of te participeren, hetzij direct of indirect. Daarnaast onthoudt Merchant zich ervan om gedurende deze periode klanten van Buckaroo, hetzij direct of indirect, te werven en/of te benaderen met betrekking tot betaaldiensten.

    • Ik neem aan dat ze bedoelen dat je niet zomaar een gelijkwaardige dienst als Buckaroo mag beginnen. Overstappen naar een andere Payment Provider lijkt mij geen probleem.

  1. Lieve mensen,

    In overleg is er heel veel mogelijk bij ons. Buckaroo is lang niet in alle gevallen de duurste maar is wel een PSP met de meest uitgebreide functies. Ook wij snappen dat sommige webwinkeliers die functies niet nodig hebben of overbodig vinden en dan is daar een hoop voor te regelen. Goede doelen betalen bij ons alleen de transactiekosten omdat wij daar niets op willen verdienen.

    Ik weet zeker dat als je eenmaal gebruik maakt van onze services, je niet graag afstand meer doet.

    Kees, als we je ergens in tegemoet kunnen komen, verneem ik dat graag van je. We zouden het echt zonde vinden als trouwe klanten overstappen vanwege de kosten.

    Met vriendelijke groet,

    Priscilla-Fleur Hellemons
    Marketing en Communicatiemedewerker bij Buckaroo

    • Ron
    • 28 april 2013
    Beantwoorden

    Let heel goed op de algemene voorwaarden bij Buckaroo. Je mag namelijk niet tegelijk gebruik maken van de diensten van hun concurrent. Ook niet via bijvoorbeeld andere webwinkels waarin je deelneemt:

    Art 10.6 De Merchant, waaronder mede begrepen gelieerde ondernemingen, verplicht zich om gedurende de looptijd van de Overeenkomst niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Buckaroo, binnen Nederland door Buckaroo aangeboden Betaaldiensten af te nemen bij / te laten verrichten door met Buckaroo concurrerende aanbieders van Betaaldiensten.

    Doe je het toch dan geldt direct een boete

    art 10.8 In geval Partijen één of meer van de in dit artikel vastgelegde verplichtingen overtreden, verbeurt de overtreder aan de andere Partijen een direct opeisbare en niet voor matiging vatbare boete ten bedrag ad € 50.000,00 per overtreding, alsook een dwangsom ten bedrage ad € 5.000,00 voor iedere dag dat de overtreding voortduurt, met een maximum van € 1.000.000,00.

    Ben benieuwd hoeveel webwinkeliers hier nu al mee te maken hebben, omdat ze de algemen voorwaarden niet goed gelezen hebben.

    Ron

    • Beantwoorden

      Hallo Ron.

      Bedankt voor de tip!

      Dat is denk ik een voorwaarde die idd weinig mensen kennen. Het lijkt mij ook vrij lastig want dan mag je dus ook geen Paypal, Afterpay of Klarna aanbieden.

    • Jelte
    • 22 april 2013
    Beantwoorden

    momenteel zijn we druk bezig met de implementatie van Buckaroo. Ik zou er zeker 2x over nadenken voor je met deze partij in zee gaat. De helpdesk is slecht bereikbaar, de backend van de site is kortgezegd een drama! Daar bovenop kwamen we tijdens het bouwen van de site foutmeldingen tegen in het debug scherm die helemaal niet bleken te bestaan of nodig bleken te zijn (daar ging 7 uur werk!)
    Alleen bij het aangeven van een nieuwe website (tja we zitten er toch aan vast) kregen we binnen 10 min reactie dat het geregeld was.

    • Beantwoorden

      Volgens mij gaat het met alle Payment Providers momenteel zo. Ik hoor (en heb zelf) ook slechte verhalen over de support van de providers.

      Misschien dat er wel te veel providers zijn en iedereen de goedkoopste wil zijn. Daarom moeten ze wel hun kosten zo laag mogelijk te houden, wat ten koste gaat van de support.

      Maar je moet ook niet vergeten dat de Payment Providers de laatste jaren steeds strenger aan regels gebonden zijn. Daar hebben ze zelf natuurlijk ook niet om gevraagd maar ze zijn er wel extra tijd aan kwijt.

  2. Beantwoorden

    @Wouter, Inderdaad, wanneer je iets betaald ben je normaal gesproken ook je geld kwijt. 😉

    Wellicht bedoelt Jos dat hij daarna nooit iets ontvangen heeft. Ik weet 100% zeker dat dit niet aan Buckaroo ligt maar aan de webwinkel zelf.

    • Wouter
    • 28 augustus 2011
    Beantwoorden

    Het zou pas erg zijn als je je geld zou behouden als je met Buckaroo betaalt.

    • jos
    • 28 augustus 2011
    Beantwoorden

    Betaal nooit via buckaroo.nl via een website, je bent je geld kwijt!

  3. Beantwoorden

    Hallo,
    jullie informatie is niet correct.
    Ik heb Buckaroo gebeld en kan een startersaccount krijgen. Scheelt me € 150,- aanlsuitkosten voor het 1e jaar. 2e jaar betaal ik 50% van de aansluitkosten en derde jaar betaal ik alle kosten. Daarnaast krijg ik al startende ondernemer het 1e jaar nog andere kortingen. Dus het kost me nu alleen per transactie, heb ik geen transactie, betaal ik ook niets.

    Ik zit nog even te wikken en wegen, maar denk toch dat ik me Buckaroo in zee ga. Komt op mij betrouwbaar over.

  4. Beantwoorden

    @Nevil, TargetPay werkt inderdaad ook erg makkelijk (heb ervaring met een ander concept). Maar ik geloof niet dat ze ook overschrijving en machtiging ondersteunen. Buckaroo en IcePay doen dit wel. Voor alleen iDeal is het inderdaad een mooie oplossing. Bedankt voor de tip. 😉

    @Wouter, Zou inderdaad kunnen dat Buckaroo onderscheid maken tussen webwinkels (lijkt mij ook wel een beetje logisch). Het account wat ik opzegde was niet veel bijzonders.

    Maar let er op dat nieuwe contracten dus per kalenderjaar gaan. Je kunt je er lelijk mee vergissen.

    • Wouter Hol
    • 30 december 2010
    Beantwoorden

    Misschien wordt ik als wat grotere klant speciaal behandeld maar mijn contract loopt tot september en wordt dan steeds na overleg verlengd. Het is overigens wel goed om zulke dingen altijd goed uit te zoeken voordat je je handtekening onder een contract plaatst.

  5. Beantwoorden

    Dat Buckaroo makkelijker (wat is dat concreet?) werkt wil niet zeggen dat het je een fortuin moet kosten, relatief gezien. Denk dat elke gemiddelde helpdesk ook wel binnen 24 uur beantwoord tegenwoordig.

    Ik zou Targetpay ook willen aanraden voor beginnende webwinkels, zelf goede ervaring mee in ieder geval.

  6. Beantwoorden

    @Nevil, Zoals ik al schreef:

    “Buckaroo werkt in mijn inzien wat makkelijker en je kunt meer zelf doen. Zo kun je betalingen zelf op betaald zetten of annuleren.

    De helpdesk is snel met antwoorden op jouw vragen (binnen 24 uur). Dit is een groot pluspunt. Want stel er is iets mis gegaan met de betaling (buiten de schuld van de klant) en heb jij de klant beloofd om binnen 24 uur te leveren. Je snapt vast dat het belangrijk is om snel antwoord te hebben.”

    Maar als je mijn laatste twee reacties leest begrijp je dat ik al iets minder positief ben over Buckaroo. Ik zou een beginnende Magento webwinkel dan ook aanraden om met IcePay te werken (goede koppeling en geen maandelijkse kosten).

  7. Beantwoorden

    Sorry kees maar dat zijn toch werkelijk belachelijke prijzen? Bij TargetPay heb je iDeal voor niks behalve 0,5 – 0,75 cent per transactie. Icepay rekent ook geen maandelijkse kosten. Waarom Buckaroo?

  8. Beantwoorden

    Ik ontving vandaag een telefoontje van Buckaroo. Het bovenstaande wat ik zei klopt grotendeels.

    Het contract is per kalenderjaar en je moet het 1 maand van te voren stopzetten. Ik had het abonnement stopgezet in december (te laat volgens het contract) en ik zou dus een volledig jaar moeten betalen (kosten €600,-).

    Ik ben met Buckaroo overeengekomen om nog 1 kwartaal te betalen, waarbij de machtigingen direct worden stopgezet. De kosten bedragen nu nog €120,-.

    Ik vind het zelf nog steeds hoop geld om zo'n soort contract af te kopen, maar ja een contract is een contract. 😉

    Ik vind het wel kwalijk van Buckaroo dat het niet duidelijker wordt vermeld bij het afsluiten. Natuurlijk staat het wel ergens in de algemene voorwaarden maar dat is zo veel, zo klein en zo onduidelijk (zoals de meeste algemene voorwaarden) dat niemand het volledig leest.

  9. Beantwoorden

    @Yvon, bedankt voor je reactie. Ook ik heb deze maand een account voor iemand bij hun stopgezet. De e-mail die ik terug kreeg was niet echt duidelijk.

    Dit is wat ik ervan begreep: In plaats van een jaar, rekenen ze per kalenderjaar. Dus als je bijvoorbeeld in juli 2010 een abonnement hebt afgesloten moet je deze in oktober al stopzetten (drie maanden van te voren) om niet tot december 2011 er aan vast te zitten.

    Ik ga er zelf vanuit dat ik dit verkeerd begrepen heb en dat ze mij gewoon stopzetten. Want zulke abonnementen zijn niet echt meer van van deze tijd. Anders wordt het stukje over Buckaroo inderdaad wat minder positief.

    • Yvon
    • 24 december 2010
    Beantwoorden

    Waarschuwing, ga niet zo maar in zee met Buckaroo en lees goed de algemene voorwaarden. Je abonnement wordt automatisch zonder waarschuwing voor een jaar verlengd.

    Ik ben zelf een paar dagen te laat met opzeggen en de servicedesk van Buckaroo blijft volhouden dat ik nog een jaar moet betalen. Hier valt niet over te praten.

    Ik vind het slecht dat ik geen waarschuwing krijg over de verlenging van mijn abonnement en dat Buckaroo niet met een redelijk voorstel komt.

    Waarom zeg ik op? Buckaroo is onhandig als je terugkerende betalingen hebt.

Blogberichten over dit onderwerp