IcePay als Payment Provider

← Terug naar Webwinkel Betalingen

IcePay is erg geschikt om goedkoop gebruik te maken van de voordelen van een payment provider. Het aansluiten is namelijk gratis. Ideaal voor de beginnende webwinkeliers die een klein startbudget hebben.

Je betaald, ten opzichte van Buckaroo, enkele centen meer per iDeal transactie. Op de lange termijn kan je duurder uit zijn hierdoor. Dit gaat echter pas in werking als je veel betalingen doet, voor beginnende webwinkeliers daarom iets minder interessant.

IcePay brengt maandelijkse kosten in rekening voor het gebruik van overschrijving en machtiging. De kosten bedragen € 39,95 per maand voor het Green account.

Voor de actuele tarieven van IcePay raadpleeg de Payment Provider Vergelijking van WebwinkelSucces.

Maandelijkse uitbetaling IcePay

De standaard uitbetaling van IcePay vindt maandelijks plaatst (mits het bedrag hoger is van 250 euro). Dit heeft een negatief effect op je cashflow. Je zult dus langer moeten wachten voordat je weer kunt herinvesteren. Voor een wekelijke uitbetalingen vragen ze € 10,- per maand.

Het Green account kent tegenwoordig een gratis wekelijkse uitbetaling.

Voor de actuele tarieven van IcePay raadpleeg de Payment Provider Vergelijking van WebwinkelSucces.

Paypal en IcePay

IcePay heeft als één van de weinige payment providers een (semi)koppeling met PayPal. Nog steeds zal het geld op de rekening van PayPal verschijnen maar je kan refunds doorvoeren via de site van IcePay.

Ook hoef je slechts alleen een koppeling met IcePay te maken voor je webwinkel om ook Paypal te accepteren (je moet wel IcePay en PayPal koppelen maar dat is relatief éénvoudig!).

Dit heeft als voordeel dat de kosten van elke Paypal transactie lager zijn dan wanneer je een rechtstreekse koppeling hebt met Paypal. In Nederland en ook in België wordt Paypal nog veel gebruikt waardoor je er zeker goed aan doet om deze betaalmethode aan te bieden.

IcePay en Magento

We hebben ondertussen ruime ervaring met Magento en IcePay. Ik kan niets anders zeggen dat hun koppeling met Magento goed voor elkaar is. Gelukkig zijn ze daar niet de enige in want ook Buckaroo en MultiSafepay hebben goed werkende Magento koppelingen.

IcePay aan te raden?

Voor een nieuwe webwinkel kan IcePay zeker handig zijn. Je betaald lage maandelijkse kosten om de meest gangbare betaalmethodes aan te bieden. Bovendien kan je gelijk een koppeling met Paypal maken waardoor je dit niet apart hoeft te regelen. Daarom is het voor veel beginnende webwinkels interessant om met IcePay te werken.

Ga naar site van IcePay →

← Terug naar Webwinkel Betalingen

Reageer

Hulp nodig bij dit onderwerp? Bezoek het Webwinkel Forum waar de WebwinkelSucces Community elkaar graag helpt!
  1. Beantwoorden

    Doe aub geen zaken met deze club. Kosten zijn onduidelijk, overzichten bevatten de helft van de informatie en creditcard betalingen zijn in combinatie met de PCI compliance een groot drama.

    • Maarten
    • 11 november 2016
    Beantwoorden

    In tegenstelling tot de negatieve reacties heb ik een erg positieve ervaring met IcePay. Voor de webshop van mijn vrouw waren we op zoek naar een goede payment provider. We hadden hier nog geen enkele ervaring mee en kwamen in contact met IcePay. Zij hebben ons geholpen met bepalen welk pakket het beste is en welke financieel het meest voordelig is voor ons. Ik heb het contact met IcePay als zeer prettig ervaren.

    • john
    • 4 september 2016
    Beantwoorden

    Icepay behoort tot de slechtste van NL. Contracten worden eenzijdig aangepast, tarieven stijgen en tickets worden nooit beantwoord! Verschrikkelijk.

    • Edwin
    • 25 augustus 2016
    Beantwoorden

    ICEPAY is zéér zeker NIET GRATIS! 400 verplichte transacties per maand.

    verder zéér slechte helpdesk, nooit zaken met deze club doen!!

    • Sander
    • 29 juli 2016
    Beantwoorden

    @CJ, ik sluit me volledig aan bij je comments. Ik ga nooit meer met Icepay in zee.

    “Redenen slechte service:
    – Slechte communicatie. Via e-mail wordt gaat de communicatie erg slecht. Telefonisch wordt je wel goed te woord gestaan. Maar komen beloftes niet na.
    – Zomaar prijsverhoging doorvoeren van 9,95 naar 40,45 (en ik lees dat ze dit al vaker hebben gedaan). Persoonlijk vind ik met zo’n grote wijzigen dat je een nieuw contract moet aanbieden. Nu werd een een e-mail verstuurd hierover zeggen ze (ik heb deze nooit ontvangen)
    – Om het contract op te zeggen verwachten ze een aangetekende brief (werd me verteld over de telefoon). Dit gedaan, zeggen ze weer vervolgens dat het niet hoeft en dat ik het ook per e-mail kan opzeggen.
    – Na paar keer bellen en e-mail contract opgezegd. Nu hebben ze nog wel 2x 40,45 van mijn rekening afgeschreven.”

    En dan nog doodleuk vertellen dat het mijn verantwoordelijkheid is als ik mails niet ontvang. Ik ontvang alle mails, alleen toevallig de mail over een abonnementsverhoging van een paar honderd % niet. Echt zware oplichters zijn het, ga er NIET mee in zee!

    • Michel Kronenburg
    • 9 juni 2016
    Beantwoorden

    Ik denk dat er niet veel positiefs over IcePay te zeggen is. Ze zijn erg klantonvriendelijk en hebbeneen slechte service. Deze betaalprovider zat bij de webshops toen ik die overnam en ik heb ze nu 2 jaar maar ik ga overstappen naar een ander. Je moet schriftelijk opzeggen met een getekend document maar je krijgt dan een lullig berichtje via hun ticket systeem dat je contact nog een jaar doorloopt want ik was helaas net te laat. Ik heb nu al 3x gevraagd om een echt document. buiten hun onvriendelijkheid en slechte service was de druppel om weg te gaan dat ze de achteraf betaalmethode afterpay afgeschaft hebben en deze niet meer toegevoegd kan worden aan je account. Ze konden me niet zeggen waarom dus toen maar afterpay gebeld en deze wisten nog van niks. Dat geeft wel aan op welke manier zij zaken doen. Een achterafbetaalmethode is nodig om een (onafhankelijk) webwinkelkeurmerk te kunnen krijgen.

    • Pascal Oosten
    • 1 mei 2016
    Beantwoorden

    Wij gebruiken pay.nl, nooit geen problemen. Kost wel 25 euro per maand, maar je hoeft niet overal voor bij te betalen. Dagelijkse uitbetaling enzo.

    • Cj
    • 20 april 2016
    Beantwoorden

    Zou je dit artikel niet kunnen wijzigen dat het een provider is wat een slechte service heeft?

    Onlangs hebben ze weer het contract zomaar verhoogd van 9,95 naar 40,45 euro per maand.

    Redenen slechte service:
    – Slechte communicatie. Via e-mail wordt gaat de communicatie erg slecht. Telefonisch wordt je wel goed te woord gestaan. Maar komen beloftes niet na.
    – Zomaar prijsverhoging doorvoeren van 9,95 naar 40,45 (en ik lees dat ze dit al vaker hebben gedaan). Persoonlijk vind ik met zo'n grote wijzigen dat je een nieuw contract moet aanbieden. Nu werd een een e-mail verstuurd hierover zeggen ze (ik heb deze noot ontvangen)
    – Om het contract op te zeggen verwachten ze een aangetekende brief (werd me verteld over de telefoon). Dit gedaan, zeggen ze weer vervolgens dat het niet hoeft en dat ik het ook per e-mail kan opzeggen.
    – Na paar keer bellen en e-mail contract opgezegd. Nu hebben ze nog wel 2x 40,45 van mijn rekening afgeschreven.

    Zoals veel te lezen op internet is het een bedrijf dat zeer tekort schiet in de communicatie!

  2. Beantwoorden

    Vier jaar bij IcePay klant geweest en nu weggegaan omdat ik niet meer tevreden ben.

    Ik ben één maand te laat met opzeggen, dus contract was al verlengd. Nu kan ik dus het volledige jaar, tegen 50% korting, betalen. Had volgens mij wel wat netter afgehandeld kunnen worden. 😉

      • Wim Ooms
      • 7 juni 2015
      Beantwoorden

      Beste Kees. Waarom ben je weggegaan?
      Ik zoek een goede betaalprovider die betaalbaar CARTE BLEUE aanbiedt.
      Icepay lijkt een optie.

      • De buitenlandse betaalmethodes waren niet goed genoeg destijds. We gingen Duitsland veroveren en dan is een een Duitse rekening wel handig i.v.m. de snelheid van bankoverschrijvingen. Scheelde 1-2 dagen wachten. Tegenwoordig met SEPA is dat iets minder aan de orde.

    • dogan
    • 16 juli 2014
    Beantwoorden

    Oplichter blijft vanaf! kies voor een andere!!!

    • Vincent Velema
    • 8 juli 2014
    Beantwoorden

    Icepay heeft GEEN gratis abonnementen meer… kwam ik achter nadat ze mij onbekende bedragen bleken af te schrijven. Na uitvoerig contact, hebben ze mijn contract beeindigd, echter naar nu blijkt, blijft men doodleuk bedragen afschrijven. Ik ben nu in contact met mijn bank, om te kijken of de onterechte incasso's terug gevorderd kunnen worden.

    Mijn advies… GA NIET MET ICEPAY in zee! kijk eens naar Sisow, die zijn wel betrouwbaar. Of Ogone. genoeg alternatieven!

  3. Ik heb IcePay lang verdedigd (zie ook mijn eerdere reacties) maar helaas hoor ik nu ook bij de groep ‘ontevreden' klanten.

    Van de week belde IcePay mij op of ik nog even een paar honderd euro (ik meende €580) wil betalen over Bancontact transacties van een jaar geleden. Ze waren vergeten om die destijds in rekening te brengen.

    Een jaar later dus! Wat voor een administratie heb je dan? Ik was gelukkig al overgestapt maar anders deed ik het nu zeker. Mijn geld laat ik niet door zo'n partij meer beheren.

    Je beheert als IcePay tienduizenden / honderdduizenden euro's van klanten. Dan is een goede administratie het startpunt lijkt mij.

    Overigens zullen ze contractueel nog wel in hun recht staan om dit bedrag van mijn rekening af te schrijven.

    • Imke Roosmalen
    • 30 mei 2014
    Beantwoorden

    Wij zijn reeds 5 jaar klant bij Icepay en zéér ontevreden over deze club.

    De helpdesk is niet behulpzaam; we hebben problemen met klanten die een blanco pagina krijgen nadat ze hun bank uit het lijstje hebben gekozen. Onze website-programmeur ziet aan onze kant geen problemen dus hebben we contact gezocht met Icepay.

    De helpdesk van Icepay reageert doodleuk met het antwoord dat het zeker niet aan hen ligt. Verder hebben ze geen interesse om toch iets beter hun best te doen om het probleem op te lossen.

    Daarnaast kwamen wij erachter dat we het verkeerde pakket hebben; omdat we al enkele jaren klant zijn, bleek dat er nieuwe pakketten te koop waren, die voor ons financieel véél gunstiger zijn. (kostenreductie van wel 45%!!)

    Jammer is dat icepay niet proactief naar ons toegestapt is en ons aangeboden heeft om over te schakelen naar een beter pakket. (in tegenstelling tot onze hostingpartner die elke keer wél proactief meedenkt en ons ‘waarschuwt' dat we met een ander pakket beter/goedkoper uit zijn en ons in een oogwenk omschakelt)

    Afijn, dat zij ze vergeven, maar toen we dus zelf vroegen om over te stappen, werd ons doodleuk medegedeeld dat we dan eerst ons oude contract op moeten zeggen en een nieuwe overeenkomst af moeten sluiten… Nieuwe KvK-opsturen, alles er op en eraan…..

    Dus met alle gedoe en kosten. WAT EEN SERVICE!!!

    We betalen € 10 per maand om elke week uitbetaald te krijgen. Dat werkt bij Icepay als volgt:
    – Stel dat we praten over de week 1-7 mei (de week loopt bij Icepay van maandag t/m zondag)
    – Dan wordt pas op donderdag 11 mei de rekening opgemaakt (waarom niet op maandagochtend..?!?)
    – En pas op vrijdag 12 mei in de namiddag (meestal ná 17:00 uur) staat het geld op onze bankrekening.
    Wij vinden dat veel te lang. Normaal zou zijn om op maandagochtend de rekening op te maken, zodat het geld in de loop van de dag, of op z'n laatst op dinsdagochtend op onze bankrekening staat. Daar betalen we toch extra voor…?

    Al met al zijn we dus zéér ontevreden met de werkwijze van deze Icepay. Voor ons reden om op te stappen bij deze club.

    • cris
    • 11 april 2014
    Beantwoorden

    Ik maak nu al een
    paar jaar gebruik van Icepay en dit brengt veel problemen met zich mee je moet
    dondersgoed in ge gaten houden waar je recht op hebt, en heb hier al
    herhaaldelijk bonje met ze overgehad.

    Deze week is de emmer overgelopen en we gaan nu overstappen, Ik heb ook een email gestuurd naar de AFM (de toezichthouder voor alle financiële instellingen) betreffende het wan beleid van Icepay.

    De laatste 3 weken was het één grote bende betreffende onze uitbetalingen verkeerde estrades, niet uitbetalen en dat soort zaken. uiteindelijk hebben we ons geld ontvangen en nu wordt er weer gezegd je hebt te veel ontvangen dus volgende week worden we met 50% gekort op onze uitbetaling. wij zijn een kleiner bedrijf en kunnen dit financieel niet hebben, ze weigeren hier wat voor te regelen en het over
    een aantal weken te spreiden.

    Service van
    Icepay ronduit slecht, mijn advies zoek een ander.

    • Jin-Koo
    • 6 februari 2014
    Beantwoorden

    Heeft er iemand een positieve samenwerking met ICE-Pay de laatste maanden?

      • Kees van Dijk
      • 6 februari 2014
      Beantwoorden

      Heb jaren een goede samenwerking met IcePay gehad. Ik ben overgestapt omdat voor ons goede buitenlandse betaalmethodes belangrijker werden en hun richten zich toch wat meer op de NLse markt. Voor de e-book verkopen op WebwinkelSucces maak ik nog wel gebruik van IcePay. 😉

    • Roy
    • 5 februari 2014
    Beantwoorden

    Het zijn VUILE oplichters, ik probeer al een jaar of 5 van ze af te komen… maar ze blijven maar rekeningen sturen (ieder jaar weer en ieder jaar beloven ze om onze email adressen/accounts te verwijderen; MAAR BLIJKBAAR IS DAT NIET MOGELIJK MET HUN GEBREKKIGE ADMINISTRATIE SYSTEEM).

      • Kees van Dijk
      • 5 februari 2014
      Beantwoorden

      Het zou je sieren om niet anoniem te reageren wanneer je zulke aantijgingen maakt. 😉

    • Theo
    • 28 december 2013
    Beantwoorden

    Geloof niet in de praatjes van Icepay, het zijn ordinaire oplichters!

    We zijn nu twee keer opgelicht, eerst voor een paar honderd euro, maar de laatste keer zijn we voor meer dan 10000 euro het schip in gegaan. Ze sluiten zonder waarschuwing je webwinkel af, genereren valse chargebacks en sturen hun juridische afdeling op je af. Dan heb je als kleine ondernemer niet zoveel keuze, je bent of je geld kwijt of je bent nog meer kwijt aan advocaat en andere juridische kosten.

    Echt blijf ver bij deze gasten uit de buurt…

    • Daniel
    • 12 december 2013
    Beantwoorden

    Ik heb slechte ervaring met icepay. Jarenlang een ‘gratis' RED account gehad, ergens dit jaar zijn ze spontaan begonnen om geld te incasseren. Vervolgens abo opzeggen enzo allemaal moeilijk moeilijk. Geld moet ik nog maar eens terug zien te krijgen…maar desnoods zet ik er een advocaat op, is een principezaak.

    Voor mij geen icepay meer.

  4. Handig om te weten:

    In mijn geval maken ze op donderdag de uitbetalingsfactuur van de week eerder aan. Ik heb het geld echter vaak pas maandag op mijn rekening staan.

    Dit is dus 8 dagen later dan dat de laatste transactie heeft plaatsgevonden, en 15 dagen later dan de eerste transactie van die uitbetalingsperiode. Volgens mij kan dit wel wat sneller.

    Verder merken we nu we veel buitenlandse betalingen krijgen dat de overboekingen erg traag binnenkomen. Duitsers en Belgen moeten namelijk naar een Nederlandse rekening boeken. Een plaatselijke bank was handiger en veel sneller geweest. (Ik weet dat enkele andere PSP's dit wel hebben.)

    • cindy
    • 14 april 2013
    Beantwoorden

    Een paar maanden geleden waren wij nog klant van Icepay.

    Wij hebben de statistieken gecheckt en gemerkt dat ICEPAY te weing aan
    ons uitbetaald heeft,

    dus ICEPAY heeft ons 1600 EURO te weinig betaald
    voor de periode 1 Dec 2012 t/m 31 Mar 2013!!

    Een club die niet te vertrouwen is zodra het om grote bedragen gaat!

    • Na aanleiding van je anonieme berichtje ben ik zelf ook eens in mijn statistieken gedoken. Conclusie; ICEPAY heeft bij mij de laatste betaling keurig uitbetaald.

      Vergeet niet dat je de transactie kosten, de door jouw aangevraagde refunds en de charge backs die klanten doen van het bedrag moet aftrekken.

      Ook houdt ICEPAY elke maand een bedrag achter voor eventuele charge-backs. Dit is al snel zo'n 2% van de uitbetaling. Dit krijg je natuurlijk wel uitbetaald, maar dan een periode later.

    • Gert Brillenburg Wurth
    • 31 januari 2012
    Beantwoorden

    Hoe komt het dat een betaling via ICEPAY , die ABNAMRO zelf als bank heeft , dat een transactie ook via ABNAMRO zo lang duurt. ??? Alles via internet?

    • Beantwoorden

      Ze hebben een standaard verwerkingstijd van 1 werkdag. Waarbij er op een bepaalt tijdstip de notificaties worden doorgezonden dus in de praktijk kan het soms iets langer duren. Anders moet je IcePay daar even over contacteren.

  5. Beantwoorden

    Hoi Kees,

    ik volg je al een geruime tijd op het internet over het opzetten van een webwinkel. zelf heb ik een webshop gestart in juni van dit jaar en in mijn ogen met een heel mooi product. Na het kopen en lezen van je eerste Ebook over webwinkelsucces heb ik de stap gezet en ben met ICEPAY in zee gegaan. Kan alleen maar zeggen dat dit voor een beginnende webshop zeker aan te raden valt. Als je kiest voor het Red account heb je in principe betaal mogelijkheden genoeg voor je winkel, PayPal en Ideal. en je mag maximaal twee webwinkels in je account toevoegen. WIl je meer dan betaal je geloof ik 25 euro per webwinkel per maand extra , als je meer dan twee winkels heb draaien kan je altijd overwegen om je account te upgraden of een andere payment provider zoeken. Overigens ga je wel voor 12 maanden een overeenkomst met ICEPAY aan.
    Via Paypal kunnen je klanten dan ook de bedragen afschrijven via hun creditcard en wereldwijd.

    In je eerste post vermelde je dat deze pas uitbetaalde als je minimaal 250 euro omzet heb gedraaid. Dit is niet juist, ICEPAY betaald maandelijks uit (rond de 5de van elke maand) ongeacht het bedrag en heb tot nu toe geen “slechte” ervaringen met ICEPAY. Wil je vaker uitbetaald krijgen (eens in de twee weken) dan betaal je 5 euro extra per maand.
    Persoonlijk vind ik dit erg meevallen en ICEPAY is zeker geen dure oplossing voor een startende webwinkel ter vergelijking met bukaroo of ogone.

    • Beantwoorden

      Maurice, Bedankt voor je nuttige bijdrage! Ik zal de prijzen binnenkort weer eens bijwerken want je hebt geloof ik gelijk. Toen ik dit artikel schreef waren er nog geen Red en Blue accounts. 😉

  6. Beantwoorden

    Een update over IcePay:

    De meeste van onze webwinkels draaien op IcePay. De betalingen verlopen snel en zonder problemen. Verder is de telefonische service prima.

    Waar ik me wel dood aan erger is dat de site van IcePay vol staat met dode links!

    Sinds zo'n 4 maanden geleden (misschien wel langer) de nieuwe site is gelanceerd staat de site vol met links naar pagina's die niet meer bestaan. Nu overkomt mij dat ook wel eens bij een update maar dit soort problemen los je dan op in de eerste week.

    Nu we we een aantal maanden verder zijn, ik het vier keer gemeld heb (e-mail, Twitter en telefonisch 2x) is het nog steeds niet opgelost!

    Ik vind dit voor een bedrijf wat maandelijks duizenden betalingen voor webwinkels uitvoert een zeer kwalijke zaak.

    Als ze nog niets eens hun eigen site op orde kunnen krijgen hoe zit het dan met het systeem er achter? Is dat ook bij een update maanden lang onbruikbaar?

    Hoewel IcePay een prachtige service biedt tegen gunstige tarieven begin ik steeds harder na te denken over een andere Payment provider.

    • Beantwoorden

      De ‘website-problemen' lijken inmiddels te zijn opgelost. Hoewel de site nog wat moeilijk doet in FireFox zijn erg geen dode link meer te bespeuren. Hulde!

  7. Beantwoorden

    Wij (Meo-Store.com) hebben eerst gebruikt gemaakt van Mollie voor onze X-cart webshop, maar wij slaagde er niet in om de betalingsmodule te implementeren en de klantenservice kon ons ook niet echt goed van dienst zijn.

    De implementatie van ICEPAY was binnen een paar minuten geregeld. De administrator menu is overzichtelijk en je hebt een duidelijk overzicht van de kosten.

    Je betaalt geen maandelijkse kosten, maar je moet wel voor minimaal €100 aan transactiekosten maken binnen 6 maanden. Anders moet je €10 per maand betalen totdat het bedrag is voldaan, opzicht valt dat reuze mee in vergelijking tot de andere PSP

Blogberichten over dit onderwerp