Webwinkel marketing

afbeelding algemeen pagina

Een belangrijk onderdeel van de groei van een webshop is marketing. Met name online marketing zal de bezoekersaantallen laten toenemen.

De uitdaging van online marketing is hier een goede return on investment (ROI) uit te halen. Op deze pagina staat een overzicht van diverse vormen van marketing die kunnen bijdragen aan meer bezoekers en omzet.

Webwinkel Marketing: de marketing van je webshop optimaliseren

Met webwinkel marketing zou iedere webwinkel-ondernemer zich voor de volle 100% moeten inzetten. Een goede marketing zorgt voor verkopen en naamsbekendheid. Maar wat zijn de beste manier om je webshop te marketen?

Webwinkel online? Tijd voor de marketing

Als je de webwinkel eenmaal online hebt staan begint het pas. Je zult verkopen moeten realiseren. Verkopen realiseren kan op tientallen manieren. Alle manieren staan hieronder uitgelegd.

Ik raad je aan om alle methodes te bekijken en per methode te overwegen om ze voor je webwinkel in te zetten. Ga niet direct met alles beginnen. Kies de meest geschikte marketing methode en begin. Pas als je eerste methode goed hebt opgezet ga je bezig met de volgende.

Doe je dit niet, dan heb zal je zien dat geen één methode succesvol wordt, en dat zou zonde zijn. Want alle methodes werken. Natuurlijk werkt de ene methode voor jou beter dan de ander. Je zult stapsgewijs de methodes moeten proberen. En ga pas verder met de volgende methode als je zeker weet dat je er alles hebt uitgehaald!

Affiliate marketing

Affiliatie marketing is een manier van online marketing waarbij de webwinkel (adverteerder) de affiliatie (webmaster) betaalt voor elke lead of sale die hij genereert via zijn website. Lees verder…

E-mail marketing

Het kost veel minder om aan een bestaande klant iets te verkopen dan om een nieuwe klant te werven. Het gekke is dat veel webwinkels dit lijken te vergeten. Ze zijn druk bezig om nieuwe klanten te krijgen (waar natuurlijk niets mis mee is) maar vergeten hun bestaande klanten. Lees verder…

Google Adwords

Met Google Adwords kun je advertenties plaatsen naast de zoekresultaten van Google. Je stelt in op welke woorden je advertentie getoond moet worden en voor elke klik betaal je een aantal cent.

Kortingscodes

Een kortingscode kan de klant invullen tijdens het betalen om zo korting te krijgen. Met Magento kan je verschillende “regels” opstellen voor de code. Dit kun je vrij geavanceerd instellen. Ook andere webwinkel software heeft altijd wel de mogelijkheid om met kortingscodes te werken. Lees verder…

Offline marketing

Ook offline kan je natuurlijk bezig zijn om je webwinkel te promoten. Laat je auto bedrukken, deel pennen uit, ga eens flyeren, neem eens deel aan een beurs, enz, enz, enz. Lees verder…

Social media

Onder social media worden sites verstaan als Hyves, Facebook, Twitter, Linkedin en Twitter. Op deze websites zijn grote groepen mensen actief waarmee je kan communiceren. Lees verder…

Adverteren op Marktplaats

Tweedehandssites als Marktplaats zijn goede plekken om extra sales te genereren. Veel mensen zijn er nog niet uit of ze voor nieuw gaan of voor gebruik. Tegenwoordig geven tweedehandssites (en vooral Marktplaats) goede advertentie mogelijkheden om daarop in te spelen. Lees verder…

Vergelijkingsites

Op vergelijkingssites zijn dagelijks duizenden kopers te vinden, je hoeft ze alleen nog naar je webwinkel te lukken. De kosten liggen in de meeste gevallen lager dan Adwords. Lees verder…

Virale marketing

Viral marketing gaat meestal samen met een hype op het internet. Virale marketing is eigenlijk gewoon mond tot mond reclame. Internet maakt het makkelijker om zo'n viral te creëren. Lees verder…

Zoekmachine Optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie of te wel SEO (Search Engine Optimalisation) is één van de krachtigste marketing tools. Lees verder…

Reageer op dit artikel

avatar
  Subscribe  
Abonneren op