mijnwebwinkel-vierkant-500

Vergelijk deze software!

Het meeste complete Webwinkel Software Overzicht! De beste webwinkelsoftware vergeleken op 250+ punten.
Moesten wij opnieuw beginnen dan kiezen we voor JouwWeb (ideaal voor starters) of het uitgebreidere Lightspeed

Mijnwebwinkel

Door: Kees van Dijk

← Terug naar Webwinkel Software

Mijnwebwinkel werkt erg prettig omdat je geen ervaring hoeft te hebben met het bouwen van websites. Met Mijnwebwinkel PRO haal je voor € 19 per maand alles in huis om een webwinkel te beginnen. Voor startende webwinkeliers is het dan het ideale programma om kennis te maken met het verkopen via een webwinkel. 

Om echt risicoloos kennis te maken met het online verkopen heeft Mijnwebwinkel nu een unieke actie lopen waarbij je een gratis webwinkel kan beheren tot 25 producten! Hierbij kan je zelfs gebruik maken van de nodige betaalproviders waaronder Ideal.

mijnwebwinkel-vierkant-500

Binnen een paar uurtjes je eerste Mijnwebwinkel

Je eerste webwinkel met Mijnwebwinkel kan je binnen een paar uurtjes online hebben staan. De voorkant van de webwinkel is naar eigen inzicht vorm te geven (binnen het standaard stramien) en de achterkant werkt prettig en makkelijk. het kost dan ook niet veel tijd om de software uit te vogelen en je eerste webwinkel online te krijgen.

Voor de bijna alle producten is het zo in te richten dat het goed werkt. Ook zijn er voldoende betaalmogelijkheden die je makkelijk kan toevoegen. Er zijn niet super veel integraties maar de beginnende webwinkelier zal met de standaard integraties een prima een start kunnen maken!

mijnwebwinkel-intergraties

Referenties: veel van hetzelfde

Als je de referenties bezoekt dan ontdek je dat alle webwinkels erg op elkaar lijken. Natuurlijk, de kleuren en afbeeldingen zijn telkens anders maar slechts een enkeling is geslaagd om zijn eigen look-and-feel te creëren.

Ook bij de referenties op de voorpagina, hun top webwinkels, zijn nog wel wat opmerkingen te maken. Wat me opvalt is dat deze webwinkels bijzonder creatief zijn geweest met de lay-out maar dat het ze niet lukt de standaard functies van Mijnwebwinkel echt naar hun hand te zetten.

Ik heb zelf ook weer een account aangemaakt en ook ik kreeg het niet voor elkaar om dingen echt aan te passen.

De afgelopen jaren kwam je er nog mee weg maar anno 2013 zou je wel wat meer designvrijheid mogen verwachten. Vooral ook omdat de concurrentie vaak wel deze vrijheid geeft.

Daarnaast komen de (standaard) interpretaties van functies als de winkelwagen en productpagina wat rommelig en oubollig over.

mijnwebwinkel-referenties

Dit komt omdat Mijnwebwinkel werkt met slechts een paar templates waar je uit kan kiezen. De mogelijkheden om het design aan te passen zijn bovendien zeer beperkt, je kan vaak enkel de kleuren van de verschillende onderdelen van je webwinkel aanpassen. Toch hebben de meeste webwinkels wel een goede basis qua lay out, bezoekers begrijpen snel genoeg hoe een product te bestellen is, als je echter toch over wil op een uniek design van je webwinkel zal je weer over moeten stappen naar een andere webwinkel aanbieder.

Mijnwebwinkel gratis account

Met Mijnwebwinkel kan je, zoals bijna altijd, eerst starten met een gratis account om hem daarna om te zetten naar een uitgebreider pakket. Toch kan je met het gratis pakket het systeem prima verkennen. Ze hebben één betaald pakket en deze heeft alle nodige functies. Dat houdt het kiezen wel makkelijk en de prijs van € 19 per maand is acceptabel.

mijnwebwinkel-prijzen

Updates: helaas niet erg frequent

mijnwebwinkel-webshop-makenFrequente updates zijn voor een webwinkel erg belangrijk. Het internet veranderd zo snel en de eisen van de online shopper veranderen voortdurend.

Het voordeel van het huren van een webwinkels zoals Mijnwebwinkel, Biedmeer of Lightspeed is dat je je niet meer druk hoeft te maken over updates. Dat doen zij namelijk al en wanneer ze nieuwe functies hebben ontvang je deze automatisch.

In de nieuwspagina van MijnWinkel staat er erg weinig nieuws over updates. Als je dit vergelijkt met de CCV Shop of Lightspeed dan kan je alleen maar concluderen dat Mijnwebwinkel steeds meer achterop raakt. En dat is natuurlijk jammer! Het systeem en ook de templates zijn al jaren hetzelfde en dat is natuurlijk niet positief omdat de wereld van e-commerce constant in ontwikkeling is.

Het afgelopen jaar heeft Mijnwebwinkel wel een belangrijke update qua design doorgevoerd waardoor het mogelijk is geworden om de indeling aan te passen door de blokken te verslepen. Het design van de webwinkels krijgt daardoor veel mogelijkheden om deze uniek te maken.

Support van Mijnwebwinkel

Heb je een vraag of kom je er even niet uit? Mijnwebwinkel staan in ieder geval voor je klaar. Je kan ze mailen, Twitteren of direct bellen op 0900 5366693 (15 ct p/m) wat natuurlijk een pluspunt is.

Ook is er een forum aanwezig waar je informatie uit kan wisselen of opzoek kan gaan naar antwoorden.

Wat we eigenlijk wel missen i een soort van kennisbank met informatie over de mogelijkheden van de software. Er is wel een FAQ pagina te vinden maar de informatie is verder zeer beperkt. Om alle mogelijkheden van Mijnwebwinkel te ontdekken kan je daarom beter eens starten met een gratis account.

Conclusie: toch maar even verder kijken

Voor € 19,- per maand krijg je webwinkel software die gewoon doet wat het moet doen. Maar voor nog minder geld zit je bij JouwWeb en dan heb je vergelijkbare mogelijkheden.

Als je al een webwinkel hebt dan hoef je echter niet te overwegen om over te stappen naar Mijnwebwinkel, tenzij je de kosten omlaag wil brengen. De mogelijkheden qua design zijn nog steeds beperkt waardoor je beter software kan kiezen waarbij je ook een professioneel en uniek design kunt maken. 

Mijnwebwinkel video over de beheersomgeving

← Terug naar Webwinkel Software

Reageer

Hulp nodig bij dit onderwerp? Bezoek het Webwinkel Forum waar de WebwinkelSucces Community elkaar graag helpt!
    • Tess
    • 11 oktober 2017
    Beantwoorden

    Ik zou niet aan Mijnwebwinkel beginnen! Ze verlengen je abonnement stilzwijgend, dus voordat je het weet betaal je een jaar lang voor een dienst dat je niet gebruikt.

    • Johan
    • 10 februari 2016
    Beantwoorden

    Mijwebwinkel is wel met een inhaalslag bezig, tientallen updates en binnenkort een import wizzard. De lay-out is voldoende zelf aan te passen naar uniek. De klantenservice is vriendelijk, en reageert snel, zowel via de mail als social media.Andere shops hebben wellicht meer mogelijkheden maar gebruik je die ook allemaal? Mijn eigen ervaring is dat ik al die mogelijkheden niet benut.

    • Peter
    • 1 december 2014
    Beantwoorden

    De supportdesk is weinig kundig en behulpzaam. Op email wordt soms snel, soms erg langzaam gereageerd. Meest vervelende is dat ze je mails niet goed lezen en snel antwoorden met iets wat niet de vraag was. Helaas zijn we (www.wijnvoornu.nl) vertrokken om deze redenen.

    • Mathijs
    • 1 december 2014
    Beantwoorden

    Het was in het begin prima. Voldeed aan wat wij ermee wilden. Maar wij wilden meer en dat konden ze niet bieden. Tot zover geen probleem. Maar als je dan echt weg wilt is er gedoe. Als je om een DNS wijziging vraagt van het www ip-adres werken ze daar niet aan mee. Als je je domeinnaam verhuist op hun aanraden, dan sluiten ze meteen (enkele uren nadat de webshop verhuisd is) je webshop af, mailbox wordt verwijderd, terwijl je webshop opeens wel toegankelijk is via http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/wijnvoornu/

    Dit is niet nodig en zeker niet gebruikelijk bij andere partijen is mijn ervaring. Erg onprofessioneel helaas en maakt overstappen erg lastig en vervelend.

    Gevolg is dat de webshop een dag niet bereikbaar was en dat er in google nu resultaten getoond worden van onze webshop op http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/wijnvoornu/ waarop staat “Deze webshop is gesloten”. Daarnaast is alle email weg.

    Helaas na deze ervaring, raad ik aan eerst eens bij anderen te kijken mocht je mogelijk ooit ook uit je mogelijkheden groeien.

    • Beantwoorden

      Bedankt voor je reactie! Ben wel benieuwd naar welke aanbieder je bent overgestapt en waarom. 😉

    • Nicolle Ligtvoet
    • 28 augustus 2014
    Beantwoorden

    Vorig jaar heb ik mijn contract ook getekend bij Mijnwebwinkel. 3 dagen later wilde ik deze opzeggen, maar dat kon niet! je moet een jaar lang betalen! Met pijn in me hart heb ik dit gedaan… 275 euro heb ik een jaar lang moeten betalen voor een dienst die ik niet gebruikte! ik heb mijn contract snel ook weer opgezegd, zodat ik dit jaar er van af ben! Maar helaas… dit jaar hebben ze mijn contract stil zwijgend verlengd en ook hier kom ik niet onderuit, tenzij ik van vorig jaar bewijs heb dat mijn contract is opgezegd….. maar helaas kan ik dit niet terug vinden….. Geen medeleven hebben ze, helemaal niets! wat een hufters… Dit nooooit meer!!

    • Jody
    • 7 januari 2014
    Beantwoorden

    Aanvulling op mijn vorige bericht: dit is inmiddels heel netjes opgelost door mijnwebwinkel.

    • Jody
    • 1 januari 2014
    Beantwoorden

    Een maand geleden heb ik de service van mijn webwinkel aangevraagd. Toen het contract aan mij was opgestuurd, heb ik dit ondertekend aan mijnwebwinkel retour gestuurd. DEZELFDE DAG (lees: een paar uur later) heb ik dit door (vervelende, toevallig vlak daarna vernomen) persoonlijke omstandigheden toch willen cancelen. Hierover heb ik mijnwebwinkel een bericht gestuurd met een uitleg van de situatie, maar helaas… van enige coulance hebben ze daar nooit gehoord. Er werd mij verteld dat ik het contract nou eenmaal had ondertekend en dat ik er nu voor een heel jaar aan vast zit. Oftewel, ze vinden het normaal om mij nu voor niks 275 euro te laten betalen, terwijl ik een paar uur later van de diensten wilde afzien en ik dus geen gebruik wil maken van hun diensten. Erg kinderachtig en bovendien zeer klantonvriendelijk.
    Daarnaast is het ontzettend moeilijk om je webshop er professioneel uit te laten zien met de door mijnwebwinkel geboden opties. Ik kan me niet voorstellen dat de voorbeelden van tevreden webshops die zij geven op hun website, door de webwinkel eigenaren zelf gemaakt zijn. Dat lukt je echt niet zonder er een hele hoop extra geld tegenaan te gooien met bedrijven die er wat moois van maken voor je. Ze spiegelen het allemaal heel mooi en simpel voor, maar de werkelijkheid is helaas anders. Echt zonde van je geld!
    Denk dus goed na voordat je met deze organisatie in zee gaat! Ik voel me in ieder geval bedonderd en zeer slecht behandeld.

  1. Beantwoorden

    Beetje oude software en designs lijken teveel op elkaar. Lightspeed is dan de beste keuze als je al wilt gaan voor een abonnementsvorm.

  2. Beantwoorden

    Ik kan niet begrijpen dat deze lui nog bestaansrecht hebben. Die oude troep zouden ze van internet af moeten slopen.

Blogberichten over dit onderwerp