Zendesk review – zo besteed je simpel je klantenservice uit

Klantenservice is een pijler van de webwinkel maar vergt ook veel tijd.

Bij een snel groeiende webshop bestaat er een kans dat de service naar de achtergrond verdwijnt. Dit is iets dat je te allen tijde moet voorkomen.

Klantenservice software als Zendesk, kan dan een uitkomst zijn.

Wat is Zendesk precies?

Zendesk maakt software om klantrelaties te verbeteren. Door Zendesk in jouw webwinkel te integreren kun je slimme support bieden waarmee klanten sneller en beter geholpen zijn. Je kunt kiezen uit o.a.:

  • Een kennisbank
  • Livechat
  • Telefonische support
  • E-mail support
  • Mobiele apps & social messaging

De informatiestromen uit deze kanalen komen tezamen in een overzichtelijk dashboard.

Een handige rapportagefunctie laat zien waar je nog kunt verbeteren.

Waarom zou je voor Zendesk kiezen?

De reden om voor zendesk te kiezen is vrij eenvoudig: het automatiseert een proces dat in de basis erg hectisch kan zijn. Daarnaast kun je jouw klanten beter bedienen, wat uiteindelijk tot meer omzet zal leiden.

83% van de Online Shoppers heeft ondersteuning nodig om een aankoop te voltooien. In deze ruimte probeert Zendesk oplossingen te bieden.

Zendesk is te integreren in e-commerceplatforms

Zendesk is te gebruiken in grote e-commerce platforms zoals Shopify, PrestaShop, Lightspeed, Magento, WordPress en meer.

Zendesk Prijzen

Zendesk kent 3 prijsniveau's: Zendesk Suite Team, Suite Growth en Suite Professional. Voor bezoekers van Webwinkelsucces raden wij Suite Team aan. Deze kun je gratis proberen zodat je kunt zien of Zendesk iets voor jou is.

Je wilt eigenlijk pas upgraden als je veel custom wilt gaan bouwen op deze modules. En je kan natuurlijk heel eenvoudig altijd nog upgraden op een later moment.

Er is ook nog een goedkopere mogelijkheid voor Zendesk, dat is het support team abonnement. Dan praat je over € 19 per maand. Wij zouden dit afraden omdat het een beperkt aantal functionaliteiten bevat. Het geeft eigenlijk alleen maar basisondersteuning.

klantenservice zendesk prijzen

Zendesk Suite Team

Het meest interessante pakket – wat ons betreft – kost €50, per maand. Je kunt dan gebruik maken van o.a. de volgende functionaliteiten:

  • Toegang tot het ticketsysteem. Dit is min of meer het hoofdproduct voor e-commerce.
  • Messaging apps (communicatie via oa. Livechat)
  • Eén helpcenter
  • 50 AI geautomatiseerde antwoorden
  • Rapportage opties
  • Data en bestandsopslag
  • Integraties met meer dan 1000 Apps (Met software integraties loopt Zendesk voorop)
  • Onboarding en begeleiding tijdens implementatie. Vooral voor beginnende webshop eigenaren kan dit prettig zijn.

De basis van Zendesk uitgelegd in een video

Soms is het makkelijk om gewoon even een video te bekijken over het product.

Het onderstaande filmpje van Zendesk heeft geeft een goed beeld van wat de software allemaal kan:

Zendesk conclusie

Zendesk is erg handig en naadloos te integreren in nagenoeg alle e-commerce platforms.

Onze eigen ervaring met Zendesk is positief. Mede omdat het in de kern gewoon een heel sterk klantenservice product is dat goed past binnen de software van de webwinkel.

Als we afgaan op de functionaliteiten en de maandelijkse kosten is Zendesk niet bestemd voor de kleine webwinkels. Pas als het aantal klanten flink toeneemt zul je vanzelf de behoefte gaan voelen aan een goed klantenservice systeem. Zendesk gaat dan verder waar de meeste klantenservice apps stoppen.

Zijn er eigenlijk nog nadelen?

Het gebruiksgemak is in sommige gevallen voor verbetering vatbaar. Het voelt soms wat overweldigend doordat Zendesk ontploft van functionaliteiten. Dat geldt helemaal als je niet alle functionaliteiten van Zendesk gebruikt.

We kijken uit naar je ideeën

      Laat een reactie achter

      WebwinkelSucces
      Logo
      Enable registration in settings - general